Najnowsze:

With Women We Run.

Słuchawka symbolem przemocy wobec biegaczek

Nagabywania, nachalny kontakt (również fizyczny), niechciane komplementy czy body shaming – kobiety podczas uprawiania sportu doświadczają różnego rodzaju przemocy ze strony mężczyzn. Celem projektu społecznego With Women We Run, stworzonego przez markę adidas, jest ich wsparcie.

Aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo podczas uprawiania sportu w mieście, biegaczki amatorki często trenują tylko z jedną słuchawką, dlatego to ona stała się symbolem kampanii. Partnerami projektu With Women We Run zostały organizacje rządowe, na co dzień walczące o równość i bezpieczeństwo kobiet – Centrum Praw Kobiet, Feminoteka oraz Kongres Kobiet.

Kampanię społeczna zwraca uwagę na problem molestowania słownego i fizycznego kobiet, które uprawiają sport. Adresatami globalnego programu są nie tylko osoby doświadczające molestowania, ale także jego nieświadomi sprawcy oraz bezradni świadkowie. Celem projektu w Polsce jest dyskusja o bezpieczeństwie biegających kobiet i wprowadzenie realnych zmian na rzecz jego poprawy.

Aby podkreślić wagę problemu, w listopadzie oraz grudniu marka adidas zorganizuje treningi biegowe ze światełkami. Light Runs odbędą się w Warszawie, Gdańsku oraz Poznaniu, a po ich zakończeniu uczestnicy będą mogli podpisać petycję o podniesienie bezpieczeństwa na ulicach i w parkach. Dzięki temu działaniu adidas chce zapoczątkować realne zmiany, które sprawią, że kobiety poczują się bezpieczniej uprawiając sport po zmroku.

  • WARSZAWA: 17 listopada i 1 grudnia, Park Skaryszewski
  • GDAŃSK: 24 listopada, Park Reagana
  • POZNAŃ: 29 listopada, Jezioro Maltańskie.

Aby zwiększyć świadomość na temat molestowania seksualnego w sporcie, adidas zaprosi też kobiety oraz mężczyzn na serię warsztatów na temat radzenia sobie z przemocą wobec kobiet i molestowaniem seksualnym.
Warsztaty „L’Oreal Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych” odbędą się w Sports Base Warsaw w sklepie adidas przy ul. Marszałkowskiej 104/122 w dniach 18 i 25 listopada oraz 2 grudnia o godzinie 17:30.
Część szkoleniową poprowadzi trenerka Stand Up Polska – Justyna Grzymała, która opowie o narzędziach radzenia sobie w już zaistniałych sytuacjach przemocy.

Bezpłatne zapisy na Light Runy oraz warsztaty „L’Oreal Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych” dostępne będą w aplikacji adidas Running.

We współpracy ze Spotify adidas stworzył też specjalną biegową playlistę, na której poza muzyką do biegania będzie można usłyszeć głosy kobiet, które doświadczyły molestowania podczas treningów. To jednak nie wszystko – kampanie uzupełniają krótkie filmiki, które z punktu widzenia kobiet pokazują problemy, z jakimi muszą mierzyć się uprawiając sport w miastach.
Filmy obejrzeć można na stronie Centrum Praw Kobiet.

Źródło: VML&R Poland